Ny helg och nya tag i krukmakeriet, dock på halvfart

Denna helgen har vi bestämt att det blir lite lugnare tempo, dels lite annat planerat och sen både en luftvägsinfektion på mig och Janne som inte får lyfta efter ett ingrepp. Därför kommer toalettbygget stå stilla och vi koncentrerar oss på rummen och få in golven.
Igår var Janne dock iväg och fixade lecakulor till golvet på toaletten. Behövs en hel del så han var glad när han hittade företag som sålde på stor säck. Tror inte själv han fattade hur stora säckar. Dessutom var det billigare med två stora och vi får en hel del över, än många små. Vi kommer därför ha lecakulor för all framtid.
Själv har jag under eftermiddagen och kvällen först rensat bort allt gammalt material och sen reglat upp för nytt golv. Som ni ser på bilderna var gamla golvet minst sagt ojämnt, slog på 14 cm som mest, dessutom ska hålet ner i källaren läggas igen, ny nedgång blir i andra rummet.
Då jag denna helg får göra det mesta själv, vi ska iväg och jag får bryta mellanåt när lilltjejen vill ha mat, är jag glad om vi hinner lägga golvet klart i lilla rummet.

Imorgon ska vi iväg stora delar av dagen, men på eftermiddagen blir det golvspån, golv och förhoppningsvis lister i lilla rummet.
Vi hade en liten diskussion idag ang lämpligheten med mina skor, går väl bra att bygga i fake Foppa tycker jag och skulle flytta lite på en regel genom att sparka lite på den. Vi kan väl säga att de är ganska mjuka och inte speciellt dämpade mot hårt material. Men de är rosa och fina enligt mig.

Kommentarer

Populära inlägg